2011年5月19日 星期四

(214) Dana - All kinds Of Everything

她的生日會讓我想起她。
看牙醫的時候,也會想起曾和她一起去拔牙,她泛紅的眼框。
麥香紅茶想起等她時,在宿舍前面的販賣機。
洋紅色想起她的衣裳,
黃澄澄的阿勃勒是五月的校園,
人參味道讓我想起初認識時,她的秀髮飄散的氣味。

Happy birthday, my dearest.



All kinds of everything      Dana
萬事萬物           唐 娜

Snowdrops and daffodils
Butterflies and bees
Sailboats and fishermen
Things of the sea
Wishing wells, wedding bells
Early morning dew
All kind of everything
Remind me of you

小雪花與水仙
蝴蝶和蜜蜂
帆船和漁夫
海裡的種種事物
許願池和婚禮的鐘聲
清晨的露珠
萬事萬物
都讓我想起你

Seagulls and aero planes
Things of the sky
Winds that go howling
Breezes that sigh
City sights, neon lights
Grey skies or blue
All kind of everything
Remind me of you

海鷗和飛機
天上的事物
呼號的風
嘆息的微風
城市的景觀和霓虹燈
灰色或藍色的天空
萬事萬物
都讓我想起你

Summer time, winter time
Spring and autumn, too
Monday, Tuesday, everyday
I think of you

夏天、冬天
春天和秋天
星期一、星期二和每一天
我都想念著你


*Dances, romances
Things of the night
Sunshine and holidays
Postcards to write
Budding trees, autumn leaves
A snow flake or two
All kind of everything
Remind me of you

舞蹈和羅曼史
夜晚的種種事物
陽光和假日
待寫的明信片
抽新芽的樹和秋天的葉子
一兩片雪花
萬事萬物
都讓我想起你

Summer time, winter time
Spring and autumn, too
Seasons will never change the way that I love you (*)

夏天和冬天
春天和秋天
季節永遠不會改變我愛你的方式(*)

沒有留言:

張貼留言