2011年4月11日 星期一

(209) Leonard Cohen - Mission

Mission

I've worked at my work 我已經在工作的時候工作
I've slept at my sleep 我已經在睡覺的時候睡覺
I've died at my death 我已經在闔眼的時候闔眼
And now I can leave 現在我可以離開了
Leave what is needed 離開匱乏
And leave what is full 離開充實
Need in the Spirit 也離開我愛的渴望
And need in the Hole
Beloved, I'm yours
As I've always been
From marrow to pore
From longing to skin
Now that my mission 既然我的任務已結束
Has come to its end:
Pray I'm forgiven 但願我留下的一切能被懷念,也被寬恕
The life that I've led
The Body I chased 我曾追逐我的身體
It chased me as well 它也追逐我
My longing's a place 我的渴望是一艘帆船
My dying a sail帶領我走向人生到不了的地方

沒有留言:

張貼留言