2010年9月28日 星期二

(138) Lulu - To sir with love

教師節,送給她的歌。也祝福她。



Those schoolgirl days
 of telling tales and biting nails are gone
那些在女子學校的日子
說著故事、咬著指甲的歲月已逝去
But in my mind
I know they will still live on and on
但是我知道
 這段歲月將依然活在我心中
But how do you thank someone
 who has taken you from crayons to perfume?
It isn't easy but I'll try
但是妳該如何感謝
 那個從蠟筆到香水一直引導妳的人
那並不容易,但我願意試試

If you wanted the sky
如果你要整片天空
I would write across the sky in letters
That would soar a thousand feet high
'To Sir with love'
我會在天空上寫滿字
那將會有一千英呎高
寫著"吾愛吾師"

The time has come for closing books
  and long last looks must end
闔上課本的時刻已來到
最後的一瞥還是要結束
And as I leave
I know that I am leaving my best friend
當我離開
我明白我將離開我最好的朋友
A friend who taught me
  right from wrong and weak from strong
一個教導我
 分辨對錯、從軟弱變堅強的朋友
That's a lot to learn
  but what can I give you in return?
要學的東西還很多
但我能送你什麼來報答你呢?

If you wanted the moon
如果你想要月亮
I would try to make a start
我會努力試試看
But I would rather you let me give my heart
'To Sir with love'
但我寧可你讓我把心獻給你
寫上"吾愛吾師"







沒有留言:

張貼留言