2010年8月17日 星期二

(92) Andy Williams - Somewhere my love





Somewhere my love (情歸何處)

Somewhere my love
我的愛在何方
There will be songs to sing
但總有歌可以唱
Although the snow
儘管白雪
covers the hope of Spring
覆蓋了春天的希望

Somewhere a hill
在某個山坡上
blossoms in green and gold
綻放著綠色與金黃的花
And there are dreams
到處都是
all than your heart can hold
你的心無法掌握的夢
Someday we'll meet again, my love
總有一天我倆會再見面,吾愛

Someday whenever
總有一天
the Spring breaks through
當春天破土而出
You'll come to me
你會向我而來
out of the long-ago
即使那是很久以前

Warm as the wind
像風一樣溫暖
Soft as the kiss of snow
像雪的吻一樣溫柔
Lara, my own
萊拉,我的愛
Think of me now and then
時時刻刻都想著我
God speed my love
上天為我的愛加速
Till you are mine again
直到妳重回我懷抱

Warm as the wind
像風一樣溫暖
Soft as the kiss of snow
像雪的吻一樣溫柔
Till then, my sweet
在之前,我的甜心
Think of me now and then
時時刻刻都想著我
God speed my love
上天為我的愛加速
Till you are mine again
直到妳重回我懷抱






Somewhere my love 本來是齊瓦哥醫師 Doctor Zhivago 中的配樂 Lara's Theme (the scene of Lara's departure),齊瓦哥醫生為了 Lara 的安全,將她送走。當Lara離開的時候,齊瓦哥醫生為了要見她最遠最後的一眼,急忙跑上房子的最高處,打破玻璃。這是影片中最感人最美的一幕。



沒有留言:

張貼留言