2010年8月24日 星期二

(96) 王力宏 - 你不知道的事

女主角會讓我想起某些人事,一段純真的學生生涯。
歌詞是以女主角的角度寫的。英文歌詞也寫得不錯喔...




你不知道的事
All the things you never knew

詞:王力宏、瑞業 曲:王力宏

蝴蝶眨幾次眼睛
How many times does a butterfly blink,
才學會飛行
Before it learns to fly
夜空灑滿了星星
The sky is sprinkled over with countless stars
但幾顆會落地
But how many there will remain?

我飛行 當你墜落之際
Even as I fly, you fall
很靠近 還聽見呼吸
So close I can hear you breathe
對不起 我卻沒捉緊你
So sorry I didn't keep hold of you

你不知道我為什麼離開你
You don't know why I had to leave you
我堅持不能說放任你哭泣
How I could ignore your every cry
你的淚滴像 傾盆大雨 碎了滿地
'All the while the downpour of your tears shattering the ground'
在心裡清晰
So clearly pierced my heart

你不知道我為什麼狠下心
You don't know why I had to keep away
盤旋在你看不見的高空裡
Circling in the sky above, just out of sight
多的是 你不知道的事
So many are the things you never knew


沒有留言:

張貼留言