2010年6月2日 星期三

(47) Everly Brothers - Let it be me

其實這首歌原曲是法文歌曲 Je t'appartiens。

最早聽這首歌是在我高二,那時我唸台中一中。同班有個同學是合唱團的,應該是合唱團在練習的歌,常常聽他在哼著這首歌。當時聽這歌,只覺得是,嗯,思春少年。現在我已年過不惑,再聽這歌,確別有一番感觸... 但願那時我記住了歌詞,這樣就可以唱給她聽了。


Let it be me 但願是我

I bless the day I found you
I want to stay around you
And so I beg you, let it be me
我祈禱有朝一日遇見你
我要陪伴在你身邊
而我求你,讓我當你的戀人

Don’t take this heaven from one
If you must cling to someone
Now and forever, let it be me
別剝奪我的這份幸福
如果你要依靠某人,
從今而後,讓我成為那個人

Each time we meet love
I find complete love
Without your sweet love what would life be
每當我們發現愛
我就見到徹底的愛
沒了你的真情至愛,生命會成什麼模樣?

So never leave me lonely
Tell me you love me only
And that you’ll always let it be me
所以千萬別讓我獨自一人
告訴我你只愛我
並且我將是你永遠的愛人

Each time we meet love
I find complete love
Without your sweet love what would life be
每當我們發現愛
我就見到徹底的愛
沒了你的真情至愛,生命會成什麼模樣?

So never leave me lonely
Tell me you love me only
And that you’ll always let it b me
所以千萬別讓我獨自一人
告訴我你只愛我
並且我將是你永遠的愛人

(翻譯:高仕艷)


法文原曲 Je t'appartiens - Gilbert Bécaud

最知名的版本 Everly Brothers

The Everly Brothers - Let it be me (live)

The Everly Brothers - Let it be me (live)

The Everly Brothers - Let it be me (live 1989)

The Everly Brothers - Let it be me (live 1964)

Elvis Presley - Let it be me (貓王,我最喜歡的版本)

Elvis Presley - Let it be me (live in Las Vega 1970) 貓王,我最喜歡的版本

Willie Nelson 的版本

Jill Corey - 第一個唱 Let it be me 的歌手 (1957)

John Alford - Let it be me (1996)

Francoise Hardy - Let it be me

鄧麗君 - Let it be me

Brenda Lee - Let it be me (很有 power 的版本)

Roch Voisine - Let it be me (英法語歌詞)



沒有留言:

張貼留言